Overview
Info

To Darkwood είναι ένα ασυγχώρητο survival horror σε έναν διαδικαστικά δημιουργούμενο ανοικτό κόσμο. Με μια μίξη RPG, roguelike και adventure στοιχείων μαζί με έναν προκλητικό βαθμό δυσκολίας, το Darkwood στοχεύει να ικανοποιήσει παίκτες οι οποίοι θέλουν μια βαθιά, γεμάτη ανταμοιβές εμπειρία.

Full Review

Κατά βάση, τα horror είναι πάνω-κάτω η ίδια συνταγή με κλισέ: απότομες τρομάρες, ανατριχιαστικοί ήχοι, στοιχειωμένα σπίτια κτλ. Και το βασικότερο; Αν μείνεις κολλημένος σε μια καλύβα στο δάσος βραδιάτικα, μάλλον είναι ώρα να γράψεις τη διαθήκη σου και να ζητήσεις συγγνώμη απ’ τον καλό Θεούλη που του βρίζεις μάνες, πατέρες και όλα τα συναφή. Το Darkwood πατάει σε όλα αυτά τα κλισέ, αλλά καταφέρνει να μη γίνει τόσο βαρετό και αναμενόμενο όσο περιμένατε, χάρη σε μια σουρεαλιστική (αλλά λίγο μπλεγμένη) ιστορία, μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα και ένα σόου φρικιών για χαρακτήρες. Αλλά αν περιμένετε πως δεν θα ‘χει προβλήματα, γελαστήκατε.

Παίζετε σαν ένας μοναχικός επιζώντας κάποιου είδους τιτάνιας καταστροφής. Θα ξεκινήσετε σε μια μισοερειπωμένη καλύβα μέσα σε ένα πυκνό δάσος, χωρίς προμήθειες, χωρίς κάποιο προφανή σκοπό εκτός του να επιβιώσετε και να βρείτε τρόπο να ξεφύγετε. Το δάσος είναι σαν να ξεπρόβαλε από το The Hills Have Eyes, με ένα σωρό επικίνδυνα πλάσματα, τα οποία θα γίνονται όλο και πιο φρικιαστικά όσο ανακαλύπτετε την περιοχή, όπως άγριους λύκους και πεινασμένα τετράποδα ανθρωποειδή. Οι εχθροί σας βρίσκονται παντού κάθε στιγμή, ειδικά στο πυκνότερο τμήμα του δάσους στην άκρη του χάρτη (προσοχή στα τέρατα-καπνό εκεί). Τη νύχτα όμως, δεν υπάρχει περίπτωση να επιβιώσετε αν δεν βρείτε κάποιο μέρος να αμπαρωθείτε και να περιμένετε να ξημερώσει, τρέμοντας σαν τα ψάρια. Αν αποφασίσετε να βγείτε να απολαύσετε τη φεγγαράδα, ας είστε τουλάχιστον καλά προετοιμασμένοι, μήπως και αυξήσετε λίγο τις πιθανότητες επιβίωσής σας. Σαν να μην έφταναν αυτά, μια περίεργη αρρώστια (που δεν έχω ιδέα ακόμα πως ακριβώς την κολλήσατε) με το διόλου ευφάνταστο όνομα Δίψα, θα σας αναγκάσει να βγείτε από την καλύβα σας μια φορά τουλάχιστον το βράδυ πριν τα μεσάνυχτα για να πιείτε νερό από ένα μαγικό πηγάδι, αλλιώς θα τα τινάξετε (όχι, δεν τα βγάζω από το μυαλό μου, έτσι είναι).

Τι να το κάνω το πλαστικό παπάκι χριστιανέ μου;!! Φέρε καμιά σφαίρα καλύτερα!

Τι να το κάνω το πλαστικό παπάκι χριστιανέ μου;!! Φέρε καμιά σφαίρα καλύτερα!

Αν περιμένετε να βρείτε κανένα δίκαννο ή κανένα πιστόλι με την πρώτη, γράψτε λάθος. Το Darkwood θα σας πετάξει αντίθετα ξύλα, καρφιά, πέτρες και άλλα σκουπίδια και θα σας πει “βρες άκρη μόνος σου” (σημείωση: αν δεν έχετε κάτι που χρησιμοποιείται σαν όπλο, είστε αβοήθητοι ούτε γροθιές δεν μπορείτε να ρίξετε). Τουλάχιστον, αυτό αποτελεί τη βάση για ένα αρκετά έξυπνο crafting system, όπου για παράδειγμα ένα κουρέλι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν επίδεσμος ή σε μολότοφ. Από επίδεσμος, με την προσθήκη αλκοόλ θα μπορεί να θεραπεύει καλύτερα τα τραύματά σας. Από την άλλη, θα βρείτε ένα σωρό άχρηστα πράγματα τα οποία ή θα τα πετάξετε στους εχθρούς σαν όπλα ή θα τα αφήσετε σε καμιά απόμερη γωνιά του δάσους, εντείνοντας την περιβαλλοντική μόλυνση.

Αν και αυτό σας ακούγεται καλό για crafting, θα σας προσγειώσω πολύ άσχημα. Πρώτον, στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού όπου δεν έχετε απολύτως τίποτα, θα σφαχτείτε, καθώς δεν θα έχετε τίποτα για να αμυνθείτε, και θα βρείτε πολύ δύσκολα κάτι το οποίο από μόνο του θα είναι χρήσιμο. Δεύτερον, ακόμα και να βρείτε/φτιάξετε ένα όπλο της προκοπής, θα διαλυθεί στα 5 χτυπήματα. Δεν ξέρω γιατί είναι όλα τόσο εύθραυστα, ίσως για λόγους δυσκολίας ή οι δημιουργοί ξέχασαν να ισορροπήσουν λίγο τα πράγματα. Αν θέλετε να κρατήσετε ένα όπλο λίγο παραπάνω, θα χρειαστείτε repair kits, τα οποία είναι πιο σπάνια και από Έλληνα να εργάζεται στην Ελλάδα στο αντικείμενο που σπούδασε. Όταν καταφέρετε να αποκτήσετε μια καλή σχέση με τον έμπορο (ο οποίος είναι λυκάνθρωπος, καλή φάση), θα σας δώσει κανένα τσεκούρι, και αν καταφέρετε να βρείτε καμιά καραμπίνα σφηνωμένη σε κανένα βράχο, συγχαρητήρια, μόλις μειώσατε τις πιθανότητες να πεθάνετε. Κατά 5% στην καλύτερη.

Έμπορος λυκάνθρωπος. Τι καλύτερο;

Έμπορος λυκάνθρωπος. Τι καλύτερο;

Ακόμα και με καλό εξοπλισμό ,θα πεθάνετε. Αν δεν σας σκοτώσουν λύκοι, δαίμονες και μεταλλαγμένοι, θα πέσετε σε καλά κρυμμένες αρκουδοπαγίδες και δηλητηριώδη μανιτάρια τα οποία απλώς δεν φαίνονται με κανένα τρόπο κάτω από φύλλα και κλαδιά. Είναι άδικο, σπαταλάτε χρόνο και πόρους για να αγοράσετε εξοπλισμό και πεθαίνετε σε παγίδες που είναι αδύνατο να δείτε, χάνοντας τα όπλα σας, τα οποία σπάνε κάθε φορά που πεθαίνετε κι από λίγο. Υπάρχει μεν ένα αντίδοτο για τα μανιτάρια, αλλά αν περιμένετε να βρείτε τα συστατικά για να το φτιάξετε, καλή τύχη, πείτε μου και μένα που να τα βρω.

Το skill system είναι χαζό επίσης. Παίρνετε ικανότητες, όπως να βλέπετε καλύτερα στο σκοτάδι και να κουβαλάτε περισσότερα πράγματα, μαζεύοντας μανιτάρια, μαγειρεύοντας τα, βάζοντάς τα σε σύριγγες και καρφώνοντας τες στο χέρι σας. ΟΧΙ, ΜΗΝ ΚΑΛΕΣΕΤΕ ΤΗ ΔΙΩΞΗ, ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ! Και όχι, δεν σας κάνω πλάκα. Παρέλειψα να πω πως αν πεθάνετε, θα χάσετε μερικές από τις ικανότητες που με τόσο κόπο κερδίσατε. Και το να πεθάνετε είναι το μόνο εύκολο σε αυτό το παιχνίδι.

Τέλος, αν και η ατμόσφαιρα είναι καλή με ανατριχιαστικούς ήχους και σκηνικά που θα σας κρατήσουν σε αγωνία, η ιστορία είναι μπλεγμένη. Τίποτα δε συνδέεται με τίποτα, παρά μόνο σκόρπια κομμάτια πληροφοριών. Αφήνονται υπόνοιες πως κάποιος γιατρός ξεκίνησε μια επιδημία, αλλά πέρα από αυτό και τι ρόλο έχετε εσείς, δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Επιπλέον, όσο προχωράτε, η ιστορία και τα γεγονότα γίνονται όλο και πιο περίεργα. Τη μια στιγμή θα παίρνετε αποστολές από έναν λυκάνθρωπο έμπορο όπλων και την άλλη θα κάνετε παρέα με τη Baba Yaga και το παιδί – τέρας της με ένα κεφάλι σαν φούσκα που του αρέσει να παίζει βιολί. Μαζέψτε το σαγόνι σας από το πάτωμα, και εγώ την ίδια έκφραση είχα όταν το είδα.

274520_screenshots_20161019012218_1

Η creepy ατμόσφαιρα τουλάχιστον, είναι απίθανη.

About The Author
Phobos
Gamer από όταν ήμουν μπέμπης και έβρεχα τις πάνες μου. Θα ασχοληθώ με όποιον τίτλο βρεθεί μπροστά μου, αλλά διατηρώ μια αδυναμία και ειδίκευση σε RPG, strategy και τίτλους με historical setting.