Overview
Info

Το port του ομώνυμου τίτλου που εκδόθηκε το 2015 για κονσόλες.

System Requirements

MINIMUM:

CPU: Intel Core i3-4130 or equivalent with 4 hardware threads
RAM: 6 GB
OS: 64-bit Windows 7 or later
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2GB, AMD Radeon HD 7850 2GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 2GB of memory

RECOMMENDED:

Intel Core i5-4690 or equivalent with 4 hardware threads
CPU Speed: Info
RAM: 8 GB
OS: 64-bit Windows 7 or later
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 970 4GB, AMD Radeon R9 290 4GB, or equivalent DX11 compatible GPU with 4GB of memory

Full Review

Σε αυτό το review δεν έχω κάποια έξυπνη ατάκα απο the fast and the furious, αλλά μπορώ να σας προϊδεάσω για το τί θα ακολουθήσει. Έχω αυτό το ρημάδι το παιχνίδι απο το launch του στο PC, και, απο τότε που το απέκτησα, προσπαθώ να βρώ έστω και κάτι που να μου αρέσει, πέραν απο αυτά που είναι ήδη γνωστά τα Need for Speed. Και παίρνω φόρα και αρχίζω. Θα δείτε ένα ειλικρινέστατο review απο ένα γκαζοφονιά φάν της σειράς Need for Speed απο το 1ο The Need for Speed ανελλιπώς (τουλάχιστον μέχρι το Pro Street).

need_for_speed_e3_2015-6

To πρώτο πρόβλημα του παιχνιδιού μπορεί να εντοπιστεί ακόμη και όταν το δείτε περαστικά μέσα στο κουτί του στο ράφι με τα games. Είναι τίτλος που παίζεται always online. Δηλαδή, αν τύχει και παίζετε οποιονδήποτε αγώνα και για κάποιο λόγο κοπεί το internet, πάπαλα. 1ο φάουλ, ΕΑ.

Όταν παίρνω ένα καινούργιο παιχνίδι, θέλω να περνάω μία βόλτα απο τα settings και να βλέπω τί επιλογές έχω ώς προς την παραμετροποίηση του παιχνιδιού. Δέν υπάρχουν και πολλές επιλογές, ακόμη και στα γραφικά, αλλά δέν είναι εκεί το θέμα. Το 2ο φάουλ που έχει κάνει η Ghost Games, και κατ’ επέκταση η ΕΑ, είναι οτι δεν υποστηρίζουν κανένα άλλο gamepad πέραν του Xbox One gamepad. Και μη μου πείτε “υπαρχει και το xbox 360 gamepad emulator, μπορεί αυτό να κάνει δουλειά”. Όχι. Δέν κάνει τίποτα. Το παρόν πρόβλημα το ανακάλυψα έπειτα απο 2 ημέρες ρωτώντας στα forum της ΕΑ, καθώς σε κανένα site δεν έχουν κοινοποιηθεί τα υποστηριζόμενα gamepads για PC. 2 φάουλ μέχρι τώρα.

Προσπερνώντας το εμπόδιο του gamepad και ώντας υποχρεωμένος να παίξω με το keyboard (σε τέτοιο επίπεδο με φτάσανε), ξεκίνησα να παίζω. Αρχικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ loading times, ακόμη και σε τέρατα PC που έχω ρωτήσει. Έχω ένα PC με i5 3570k, GTX 970 και 8GB ddr4 RAM. Δέν έχω δεί τόσο μεγάλα loading times ούτε στο Fallout 4, που φορτώνει τον μισό κόσμο κάθε φορά που αρχίζω να παίζω. Δέν δικαολογούνται τέτοια loading times σε τίτλο του 2016 στο PC. 3o φάουλ.

Το πρώτο cutscene είναι απλά 2 αυτοκίνητα, 1 Mustang Foxbody και μία M3 e30 να τρέχουν στους δρόμους, μέχρι που το πλάνο αρχίζει να δείχνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου (το mustang οδηγάει ο “πρωταγωνιστής”), με τον Spike (έναν απο τους βασικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού) να μας δίνει μία πρόσκληση σε ένα underground party, με την αφορμή να πάρουμε ένα κανούργιο αμάξι. Έπειτα απο όλο αυτό το ριφιφί, φτάνουμε στο σημείο που διαλέγουμε το πρώτο αυτοκίνητο. Επιλέγουμε ανάμεσα σε Mustang Foxbody, Subaru BRZ και Honda Civic Type R (μοντέλο του 2000). Περνάμε απο το εισαγωγικό στάδιο, απο όλες τις κατατοπίσεις και το πιο generic σενάριο που θα μπορούσαν να προσθέσουν σε racing game, και βρισκόμαστε στο customization. Είναι ίσως απο τα καλύτερα σημεία του τίτλου, με πολλά διαφορετικά κομμάτια απο πολλές γνωστές εταιρίες (C-west, Rotiform, Toyo, Brembo, APR κλπ), άν και τα υψηλότερα σε prestige αυτοκίνητα δέν διαθέτουν τόσες πολλές επιλογές σε σχέση με τα πιο καθιερωμένα του street racing (η Ferrari 458, για παράδειγμα, δέν έχει εναλλακτικές ζάντες. Really guys?).

nissan_silvia_garage_1920

Απο εδώ και μπρός αρχίζει η μεγάλη κατρακύλα. Πείτε, για παράδειγμα, οτι ξεκινάτε έναν αγώνα και περιέχει διαδρομή πάνω σε εθνική οδό. Ωραία, λοιπόν, θα πάω τάπα. Αρχίζω και βλέπω, όμως, οτι ο δρόμος σε μερικά σημεία εξαφανίζεται. Μάλιστα, λέω. Bugs στο PC launch. Έ, καλά, συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια (γκουχ γκουχ Bethesda γκουχ γκουχ). Το παρατάω για 2 μερούλες. Μπαίνει patch, το οποίο λέει οτι έχει μπόλικα bugfixes, χωρίς να λέει ακριβώς ποιά είναι (προφανώς η ΕΑ έχει πάρει την εντύπωση οτι όλοι όσοι παίζουν Need for Speed είναι τενεκέδες ξεγάνωτοι). Ξαναδοκιμάζω να το παίξω, με το ίδιο αυτοκίνητο, στον ίδιο αγώνα. Το σημείο που είχε το πρόβλημα διορθώθηκε, αλλά βλέπω οτι λίγο παρακάτω ξανασυμβαίνει το ίδιο. Οκ, λέω, θα κόψω λίγη ταχύτητα, αφου ούτως η άλλως οι άλλοι είναι 10 αμάξια πίσω. Αμ δέ. Με πετάει στο κενό και κάνει 1 λεπτό με το ρολόι για να φορτώσει και να με ξαναβάλει στον δρόμο. Ντάξ, παλέυεται. Και εδώ βλέπουμε το αντίκτυπο του always online…. Όταν ξαναφόρτωσε το παιχνίδι και με ξαναέβαλε στον δρόμο, οι αντίπαλοι είχαν προχωρήσει κανονικά και είχαν τελειώσει τον αγώνα, και εγώ ήμουν ακόμη στα μισά. Αlt + F4. Στεγνά. Ανοίγω την σελίδα του forum της ΕΑ και ψάχνω να δώ άν κάποιος άλλος παρατήρησε αυτό το πρόβλημα. Βρίσκω αρκετούς, με ένα συγκεκριμένα να έχει 2 980 Ti SLI, ι7 6990 και i7 5960x. Ώπα, λέω, εδώ δέν τίθεται θέμα για κακό PC, ούτως η άλλως το δικό μου στα recommended specs είναι. Λένε οι tech supporters οτι πρέπει να κλείσετε το nvidia experience, να κάνετε defrag τον σκληρό δίσκο και κάτι τέτοια χαζά. Κάνω ότι λένε, και guess what? Τίποτα απολύτως δέν έγινε. ΟΚ, λέω, θα περιμένω καινούργιο patch, τόσα άτομα λένε οτι έχουν πρόβλημα, φαντάζομαι οτι θα το δούνε. Άλλη 1 εβδομάδα χωρίς να το παίξω.

xscreenshot-of-need-for-speed-2015-bridge-jpg-pagespeed-ic-ujnkasbps7

Έρχεται καινούργιο patch (πάλι η ίδια ιστορία με τα patch notes), και ξαναδοκιμάζω. Πάλι τα ίδια προβλήματα, πάλι η ίδια αντιμετώπιση. 4ο φάουλ μέχρι τώρα. Καλά, λέω, θα το παίξω έτσι, γιατί είχα πάρα πολύ καιρό να πιάσω στα χέρια μου καλό NFS και ήθελα απεγνωσμένα να το εξιλεώσω, έπειτα απο την μπαρούφα το Rivals. Παίζω, λοιπόν, το τερματίζω με τα χιλια ζόρια, και σβήνω το save μου για να ξαναρχίσω απο την αρχή, με άλλα αμάξια. Να σημειωθεί οτι, μέχρι την στιγμή που έχει γραφτεί αυτό το review, το πρόβλημα δέν έχει διορθωθεί ακόμη, ενώ στις κονσόλες όλοι οι χρήστες είχαν το ίδιο πρόβλημα στην αρχή, και μετέπειτα διορθώθηκε με patch.

Ά, και να μήν ξεχάσω να αναφέρω και το ΑΙ. Το ΑΙ στο Need for Speed είναι rubber-band AI. Δηλαδή, όταν δεί οτι δέν είστε και τόσο καλός παίκτης, τα αντίπαλα αυτοκίνητα αργούν λίγο παραπάνω για να σας δώσουν μία ευκαιρία, ενώ όταν εντοπίσουν οτι είστε πάρα πολύ γρήγορος, θα επιταχύνει τα αντίπαλα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να έχετε μία Aventador με 1000+ bhp και να σας περνάει απο δίπλα, με τελική ταχύτητα, ένα Civic, που το μέγιστο που μπορεί να φτάσει σε ιπποδύναμη είναι 600 και κάτι ψιλά. 5ο φάουλ.

Kαι εδώ φτάνουμε στο τελευτάιο φάουλ του παιχνιδιού. Ρίξτε μία ματιά σε αυτό το άρθρο.
Προσέξτε την ημερομηνία του. Το Need for Speed βγήκε στις 3 Νοεμβρίου 2015. Το άρθρο λέει οτι το Need for Speed θα σταματήσει να λαμβάνει updates τις 12 Ιουλίου 2016. Κοινώς, πέρασαν μόλις 8 μήνες έως ότου η ΕΑ να παρατήσει την υποστήριξη του παιχνιδιού, παρ’ όλα τα προβλήματα που ήδη αντιμετώπιζαν οι παίκτες σε εκείνο το σημείο, και να ανακοινώσουν οτι θα αρχίσουν να δουλέυουν στο επόμενο Need for Speed. Η συγκεκριμένη κίνηση απο την ΕΑ είναι η σταγόνα που ξεχείλισε απο το ποτήρι. Απο εκείνο το σημείο και μετά δεσμεύτηκα οτι δέν θα ξανααγοράσω κανένα άλλο παιχνίδι απο την ΕΑ, πλήν του Mass Effect Andromeda, το οποίο τουλάχιστον διαχειρίζεται η Bioware και δεν υπάρχει περίπτωση να το παρατήσουν έτσι.

Δέν θέλω να τραβήξω πολύ το νήμα γι αυτό το review, οπότε θα θέσω εδώ τουλάχιστον τί καλά έχει το Need for Speed για να μήν κουράζω. Ο ήχος του είναι αρκετά καλός, σε σημείο να νοσταλγώ το initial D με τον ήχο απο το ae86. Το soundtrack είναι επίσης ευρύ και ταιριάζει πολύ με το όλο setting του παιχνιδιού, με 2-3 τραγούδια να είναι του δικού μας Aero Chord. Τα γραφικά του είναι απίστευτα, όταν λειτουργούν σωστά, με μερικές φορές να σταματάω για να τραβήξω μερικά screenshots και μετά να τα δείχνω σε φίλους και να αναρωτιούνται άν είναι αληθινές φωτογραφίες. Αλλά, μαζί με το customization των αυτοκινήτων, αυτά είναι τα καλά του παιχνιδιού. Για μένα είναι ένας τίτλος που είναι ντροπή για κάθε racing game fan, κάθε Need for Speed fan και κάθε gamer. Γι αυτό το χαντάκωσα και ησύχασα.

Pros

-Customization
-Soundtrack και Ηχος
-Γραφικά (όταν δουλέυουν σωστά)

Cons

-Τεράστια loading times
-Μερικά αυτοκίνητα υστερούν σε customization, παρ' όλη την διαφήμιση του τίτλου βασισμένη σε αυτό
-Μερικές φορές θα δείτε τον δρόμο να εξαφανίζεται
-Always online
-Έχει σταματήσει η υποστήριξη για το παιχνίδι έπειτα μόλις απο 8 μήνες, παρ' όλα τα προβλήματά του.
-Έχει σταματήσει η υποστήριξη για το παιχνίδι έπειτα μόλις απο 8 μήνες, παρ' όλα τα προβλήματά του. (ναί, καλά είδατε, το έγραψα 2 φορές γιατί για ένα παιχνίδι που κοστίζει 60 ευρώ όταν βγαίνει, αυτό είναι έγκλημα.)

Our Rating
Σενάριο - Ατμόσφαιρα
57%
Gameplay // Αντοχή στο χρόνο
10%
Ήχος
90%
Γραφικά
68%
Bottom Line

Ντροπή για το racing genre, ντροπή για το Need for Speed. Τα πολύ καλά γραφικά και το sound design του τίτλου απλά με αποτρέπουν απο το να πουλήσω το Origin account μου για να το ξεφορτωθώ.

25%
Our Rating
You have rated this
About The Author
Kostas Stoukas
Επαγγελματίας "καμένος" με τα games απο 6 χρονών.